Dolandırıcılığı meslek edinerek telefonu araç olarak kullanan, kötü niyetli çetelerin ülkemizde hem ekonomiye hem de istihdama çok önemli katkılar sağlayan çağrı merkezi sektörü ile birlikte anılmaları son derece yanlış, üzücü ve rahatsız edici bir durum. Bu tip vakalara konu olan işyerlerinin çağrı merkezi olarak algılanması konusundaki rahatsızlığı ve hassasiyeti kamuoyu ile paylaşan ÇMD, vatandaşlarımızın bilinçlenmeleri ve mağdur olmamaları için kamuoyuna önemli bilgiler aktardı.
Dolandırılmanın önüne nasıl geçilebilir?
Öncelikle arayan firmayla daha önceden bir alışveriş ilişkisi olup olmadığına dikkat edilmeli
Eğer daha önceden alışveriş yapılan bir markaysa ve numarası tanınıyorsa güvenli bir alışveriş yapılabileceği varsayılabilir
Eğer daha önceden alışveriş yapılmayan bir kurum arıyorsa, mutlaka kişisel bilgilere ne şekilde ulaştıkları sorulmalı
Eğer karşıdaki “müşteri temsilcisi”, kişisel bilgilere ne şekilde ulaştığını net bir şekilde açıklayamıyorsa, dikkatli olmak gerekiyor
Bu durumda eğer teklif yine de cazip geliyorsa, arayan kişiye hangi firmadan aradığı, firma bilgilerinin hangi kanallardan teyit edilebileceği sorulmalı
Arayan numarayı ve firmayı gerekiyorsa telefonla ulaşılarak ya da internetten kontrol ettikten sonra alışveriş tamamlanmalı
Eğer bir ürün alınacaksa, kapıda teslimat esnasında ödeme alternatifleri tercih edilmeli