top of page

Takım Liderleri Zirvesi, Çağrı Merkezleri Derneği’nin ev sahipliğinde gerçekleşti!



Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD) tarafından düzenlenen “Güçlü Takımlar, Güçlü Liderler, Güçlü Sektör” temalı Takım Liderleri Zirvesi, Bostancı Dedeman Hotel’ de gerçekleştirildi. Her yıl küçük gruplar halinde düzenlenen etkinlik, bu yıl içeriği daha zenginleştirilerek büyük bir zirve konseptinde gerçekleştirildi ve yoğun bir ilgi görerek 300’e yakın Takım Liderine ev sahipliği yaptı.


Etkinliğin açılış ve kapanış konuşmalarını ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı yaptı. Tarakçı “Sektörümüzün genç yöneticilerini, meslektaşları ve dernek yöneticileri ile bir araya getirdiğimiz, işimizin meslek olarak algılanmasına, çalışanlarımızın mesleki ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayacağına inandığımız bu etkinliğimizin önemi bizler için çok büyük. Zirvemize yaklaşık 300 takım lideri katılım gösterdi. Özellikle her sunum sonrası soru-cevap bölümlerinde aktif olarak katılımcı olmaları da bizleri mutlu ettiği gibi etkinliğimizin amacına ulaşmasına katkı sağladı” dedi.


Kişisel markanızı oluşturun, hayalleriniz ve hedefleriniz olsun!


Müşteri temsilcisi olarak bu sektöre adım attığının altını çizen Metin Tarakçı genç yeteneklere umut aşıladı ve onlara başarılı bir kariyer için ipuçları verdi. Çalışma hayatında hayalleri ve hedefleri olan, önce çalışan mutluluğu sonra müşteri memnuniyeti bakış açısına sahip olan yöneticilerin daima başarılı olduğuna da dikkat çekti.


Etkinlikte ayrıca ÇMD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Alonet Genel Müdürü Haktan Saran, Çağrı Merkezi Sektöründe Meslek Algısının Gelişimi konulu sunumunu yaparken kendi başarı hikayesini de örnek olması ve gençleri teşvik etmesi için katılımcılarla paylaştı.


Zirvenin ilk bölümünde sunum yapan bir diğer isim, ÇMD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Teleperformance Türkiye CEO’su Engin Utkan oldu. Utkan, yaş ortalaması 25 olan çağrı merkezi sektöründe, “Y Kuşağı Nasıl Yönetilir?” konulu sunumunu yaparken Y Kuşağının yöneticilerinden beklentilerine ve değişen yönetim anlayışına değindi.


Takım Liderleri Zirvesinin ikinci bölümünün ilk konuşmacısı olan ÇMD Yönetim Kurulu Üyesi ve Vestel Müşteri Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı C. Selcen Uyguntüzel ise, Takım ve Lideri konulu sunumunda, yöneticiler ile ekipleri arasında kurulması gereken sağlıklı iletişimin ve ilişkinin önemine değindi. Uyguntüzel, genç yöneticilere şöyle seslendi: “Yöneticilik hayatınızda size yardımcı olacak bir üçlemem var. Adil ol, Arif ol, Zarif ol.”


TEB Müşteri Etkileşim Merkezi Direktörü Özge Tekalp ise ‘Çağrı Merkezi Sektöründe Personel Sirkülasyonu’ başlıklı sunumunda kelimelerin önemine dikkat çekerek “Ekibinizi cesaret veren pozitif sıfatlarla motive edin. İş hayatında alınganlık yapmayın ve hiçbir şeyi kişisel algılamayın. Varsayımda bulunmak kötü bir alışkanlık. Her zaman her koşulda yapabileceğinizin en iyisini yapın ve en iyisi olmaya odaklanın. Güvenilirliğiniz ve saygınlığınızı arttırmak, korumak için çalışın, uzlaşmacı ve çözüm odaklı bir yapı sergileyin” dedi. Turnover’ı azaltmak için işe alım, eğitim, yöneticilerin yetiştirilmesi, etkin performans ölçümlemesi, çalışma ortamı, pozitif kültür ve şeffaf kariyer imkanlarının öneminden bahsetti.


Takım Liderleri Zirvesinin son sunumunu ise ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı ve WEBHELP Türkiye Genel Müdürü Metin Tarakçı gerçekleştirdi. Tarakçı, dijital dönüşüm sürecinde çağrı merkezlerinin nasıl konumlanacağı ve dönüşüm sürecinde başarılı olmanın 7 önemli ipucu hakkında görüşlerini paylaştı ve dijitalleşmeyen tek şey insan ve insanlarla kurulan gönül bağı dedi.


Takım Liderleri Zirvesi sonunda gerçekleştirilen çekiliş ile 7 şanslı katılımcı sürpriz hediyeler kazandı. Katılımcılar ayrıca çok verimli ve keyifli vakit geçirdiklerini ifade ederek etkinliğin yılda 2 kez yapılması yönündeki önerilerini de ÇMD Yöneticilerine ilettiler.



bottom of page